ピクサーの助言で『ギアーズ オブ ウォー』最新作はどう変わるか

Epic Gamesは、『ギアーズ オブ ウォー』最新作の物語を強化するため、あのピクサーのストーリーディレクターを招聘してワークショップを開催したのこと。重要なのはキャラクターの恐れと愛、そしてキャラクターの動機づけだという。ピクサーの伝授したノウハウは作品にどのような影響を与えるのだろうか。


以下、引用します。
元記事:
Pixar consulted on Gears of War: Judgment - GameSpot
Storytelling In Gears Of War: What Epic Has Learned From Pixar And Its Past - Features - www.GameInformer.com




一日限りのワークショップ

Epic Gamesは、シリーズ最新作『ギアーズ オブ ウォージャッジメント』のために、「トイ・ストーリー」「ファインディング・ニモ」で知られるアニメーションスタジオであるピクサーに助力を求めた。EpicのディレクターであるRod FergussonがGame Informer magazineの記事で明らかにした。
Epicは、力強い物語を作り上げる秘密を学ぶため、ピクサーのストーリーディレクターを招き、一日限りのワークショップを開催したのだ。

Epic Games sought the help of Toy Story and Finding Nemo animation studio Pixar for its upcoming shooter Gears of War: Judgment, Epic production director Rod Fergusson told the GameStop-owned Game Informer magazine recently. Epic attended a one-day workshop led by a story director from Pixar in an effort to learn the secrets of telling a strong story.

キャラクターは何を恐れ、何を愛するのか

Fergussonによれば、『ギアーズ オブ ウォージャッジメント』は「ピクサーを見習っている」。このワークショップでは、キャラクターの特徴──特に彼らが恐れるもの、彼らが愛しているものを明確にすることに焦点を当てていたという。例として「トイ・ストーリー」のウッディーが引用され、ピクサーはこのキャラクターに「捨てられることへの恐れ」があるとし、あらゆるピクサー作品にはそうした恐怖が欠かせないのだという。

Gears of War: Judgment is taking cues from Pixar, Fergusson says.
According to Fergusson, the workshop focused on nailing down character traits, specifically what they fear and what they love. He specifically called out Woody from the Toy Story series, saying Pixar made clear this character had a fear of abandonment, and so every movie was hinged upon that trepidation.

キャラクターのモチベーションとは何か

Fergussonが語るところによれば、『ギアーズ オブ ウォージャッジメント』のためにピクサーとともにワークショップを開催した目的は、ある謎の根っこにたどり着くためだったという──キャラクターのモチベーションとは何か? それを強化するにはどうすべきなのか? そして、Epicおよび開発担当のPeople Can Fly社はどうすれば物語の中にこれらのモチベーションを組み込むことができるのか?

Regarding Gears of War: Judgment, Fergusson said the purpose of attending the workshop with Pixar was to get to the root of the following questions: What are the characters' motivations? How should these be reinforced? And how should Epic and co-developer People Can Fly go about incorporating these motivations into their storytelling?

「当初から、私たちは物語の出来をより良くするために改善を続けてきました」Fergussonは話す。「今回、ゲーム産業における最良の物語を生み出す方法を、多少なりとも見つけることができたと感じています」

"We've been trying to improve on storytelling since we started," Fergusson said. "And this seemed like a natural way of getting a little bit of insight into how what we consider to be the best in the industry."

ギアーズ オブ ウォージャッジメント』は、昨年『ギアーズ オブ ウォー 3』によって締めくくられた三部作から離れる最初の作品となる。これまでのシリーズに登場したデーモン・ベアードが主役となり、『ギアーズ オブ ウォー』よりも過去となるEmergence Dayの直後が舞台となる。

Gears of War: Judgment is the first entry in the franchise set outside the core trilogy, which wrapped up last year in Gears of War 3. It stars series soldier Damon Baird, and takes players back before the events of the original Gears of War games to the immediate aftermath of Emergence Day.

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